< All Topics
Drukuj

Definicja zakrętu

W menu DEFINICJA ZAKRĘTU użytkownik określa wartość TF (Turning Factor – współczynnik skrętu) powyżej którego odcinek trasy rozpoznawany jest jako zakręt. Domyślnie wartość ustawiona jest na 0.10.

Turning Factor to stosunek odczytanej aktualnie wartości skrętu do wartości maksymalnej skrętu w daną stronę.

Wartość 0.10 oznacza, że zakręt będzie rozpoznany przez system jeżeli w trakcie pokonywania zakrętu i nagrywania trasy koła były skręcona na więcej niż 10% maksymalnego skrętu w daną stronę.

Rysunek przedstawia zależność pomiędzy procentem skrętu w prawą stronę a wartością Turning Factor (TF).

Zbyt wysoka wartość TF może spowodować, że zakręt zostanie rozpoznany przez system za późno przez co proces zwalniania zostanie rozpoczęty również za późno i ostatecznie ciągnik wyjedzie poza trasę. Jeżeli chcemy dopasować prawidłowo moment zwalniania w zakrętach należy najpierw dokonać prawidłowych ustawień w menu ZWALNIANIE W ZAKRĘTACH.

Rekomendowana wartość TF dla definicji zakrętu wynosi 0.10.

Bądź świadomy, że ustawienia definicji zakrętu wpływają na następujące parametry:

  • prędkość
  • zasady bezpieczeństwa (strefy bezpieczeństwa zmieniają się w zakrętach)
  • dystans look ahead (jakość prowadzenia na prostych odcinkach i w zakrętach)
  • WOM
  • podnośnik
  • wyjścia hydrauliczne

Jeżeli wartość TF dla definicji zakrętu jest ustawiona na bardzo wysoką, np. TF=0.70, tylko naprawdę „ostre” manewry będą rozpoznane jako zakręty. Wszystkie odcinki trasy dla których wartość TF będzie mniejsza od 0.70 będą uznane przez system za odcinki proste. Oznacza to, że pojazd nie zwolni jeśli TF jest mniejszy niż 0.70 oraz inne funkcje uzależnione od TF (jeśli tak ustawione) nie zmienią swojego statusu, np. WOM czy podnośnik. Może to prowadzić do bardzo niebezpiecznych sytuacji.

Table of Contents

Design by ThemesDNA.com