Ustawienia prędkości
Przed rozpoczęciem korzystania z komputera eSpray należy przeprowadzić ustawienia związane z prędkością.
Komputer eSpray może współpracować z różnymi typami czujników prędkości:
- 12 VDC PNP ( tylko czujniki PNP czyli czujniki z wyjściem +12VDC) czujniki indukcyjne zainstalowane na kole opryskiwacza,
- każdy inny czujnik prędkości GPS z wyjściem impulsowym +12VDC,
- czujnik prędkości GPS w przypadku komputerów GPS Assist lub komputerów które zamontowane są w systemach AutoDrive
Po zainstalowaniu systemu na opryskiwaczu należy przeprowadzić kalibrację prędkości. Tylko prawidłowo skalibrowany komputer eSpray zapewni precyzyjne sterowanie wydatkiem cieczy roboczej.
RODZAJ CZUJNIKA

Do wyboru są dwa rodzaje czujnika:
- impulsowy
- gps
Czujnik impulsowy to każdy czujnik prędkości generujący sygnał impulsowy +12VDC. Należy go podłączyć do przewodu oznaczonego etykietą SPEED.
Czujnik GPS może być wybrany w przypadku kiedy do sterownika nie jest podłączony czujnik impulsowy zamontowany na koło opryskiwacza tylko chcemy korzystać z prędkości wyliczanie przez odbiornik GPS. Wybór możliwy jest tylko w przypadku kiedy komputer jest w wersji GPS Assist lub AutoDrive.
Jeżeli wykorzystany jest osobny czujnik prędkości GPS to należy się upewnić czy ma wyjście impulsowe i po prawidłowym podłączeniu go do sterownika opryskiwacza (patrz schemat przewodów i pinów złącz) w menu należy wybrać rodzaj czujnika – impuslowy.
KALIBRACJA PRĘDKOŚCI

Kalibracja czujnika prędkości odbywa się na kilka sposobów.
Jeżeli zaznamy ustawienia można ręcznie wprowadzić ilość impulsów na 100 m.
Jeśli nie znamy ustawień to jednym ze sposobów przeprowadzenia kalibracji jest odmierzenie prostego 100 metrowego odcinka. Następnie należy ciągnikiem ustawić się na linii wyznaczającej początek odcinka i nacisnąć przycisk START. Po dojechaniu do linii wyznaczającej 100 m należy zatrzymać ciągnik na tej linii oraz nacisnąć przycisk STOP. To zakończy proces kalibracji.
Podczas jazdy kalibracyjnej rozpoczęcie jazdy i jej zakończenie musi odnosić się do tego samego punktu ciągnika, np. przednia oś, oś opryskiwacza, itp.
Rekomenduje się aby jazda kalibracyjna odbywała się na minimum 100 metrowym i prostym odcinku. Im krótszy odcinek tym mniejsza precyzja pomiaru.

Inną metodą kalibracji czujnika prędkości jest zmierzenie obwodu koła oraz podanie ilości szpilek mocujących koło, które „liczy” czujnik prędkości. Po wprowadzeniu danych komputer szybko przeliczy sobie te informacje na ilość impulsów na 100 m.
SYMULACJA PRĘDKOŚCI

Menu symulacji prędkości służy do ustalania prędkości symulowanych w celu testowania komputera opryskiwania bez konieczności poruszania się ciągnikiem.